#FINOALLAFINE

Jak Juventus wyrzucił 220 mln w błoto

Buffon, Nedved, Ibrahimovic vs Tiago, Poulsen, Rinaudo, czyli jak Juventus wyrzucił w błoto 220 milionów euro od czasu odejścia Luciano Moggiego.

Były dyrektor generalny stale komentuje stan swojego byłego klubu, szczególnie poczynania jego następców. Transferowy guru nie omieszkał dorzucić kilku gorzkich słów po kompromitujących porażkach Juventusu pod koniec sezonu, które przekreśliły szansę na zakwalifikowanie się do europejskich pucharów.

Moggi podkreśla, że ostatnie kompromitacje Starej Damy mają miejsce mimo ogromych wydatków na wzmocnienia. Z bólem zauważa, że sytuacja Juve była do przewidzenia, zwracając uwagę na kwestię braku klasowych zawdoników. Zapytany wcześniej o opinię na temat przyszłości Luigi Del Neriego, optował za zwolnieniem Giuseppe Marotty: “Jeżeli Del Neri zawiódł, Marotta zawiódł podwójnie. To dyrektorowi powinno się podziękować najpierw“.

Słowa Moggiego, który nadal jest zawieszony w ramach kary za Calciopoli, mimo że smutne, wydają się mieć swoje uzasadnienie. Ten sezon jest już czwartym od czasu powrotu do Serie A i trzecim, w którym Bianconeri wydali ponad 50 milionów euro na transfery. W tym czasie tylko w jednym sezonie zanotowali sukces, w postaci drugiego miejsca w lidze, o dziwo był to właśnie sezon 2009, w którym wydali najmniej.

Pięć lat przed Calciopoli
Pięć lat po Moggim

Sezon 2001-2002 Sezon 2006-2007
Przyszli Kwota (euro) Przyszli Kwota (euro)
Gianluigi Buffon 54,2 mln Jean-Alain Boumsong 4,8 mln
Pavel Nedved 41,2 mln Emanuele Belardi 500 000
Lilian Thuram 36,5 mln Marco Marchionni za darmo
Marcelo Salas 25 mln Cristiano Zanetti za darmo
Cristian Zenoni 16 mln
Nicola Amoruso 5,5 mln*
Wydatki 178,4 mln Wydatki 5,3 mln
Osiągnięcia Osiągnięcia
1. miejsce w Serie A 1. miejsce w Serie B
Finał Coppa Italia 3. runda Coppa Italia
LM 2. miejsce w grupie

Sezon 2002-2003 Sezon 2007-2008
Przyszli Kwota (euro) Przyszli Kwota (euro)
Marco Di Vaio 26 mln Tiago 13,65 mln
Manuele Blasi 7 mln Vincenzo Iaquinta 11,25 mln
Salvatore Fresi 6,5 mln Momo Sissoko 11 mln
Ruben Olivera 6 mln Jorge Andrade 10,5 mln
Mauro Camoranesi 5 mln Sergio Almiron 9 mln
Antonio Chimenti 3 mln Antonio Nocerino 3,7 mln*
Daniele Gastaldello 20 000 Cristian Molinaro 2,5 mln*
Ciccio Volpe 1 mln*
Daniele Gastaldello 650 000*
Hasan Salihamidzic za darmo
Wydatki 53,52 mln Wydatki 63,25 mln
Osiągnięcia Osiągnięcia
1. miejsce w Serie A 3. miejsce w Serie A
1/4 Coppa Italia 1/4 Coppa Italia
Finał LM
Zwycięstwo w Supercoppa

Sezon 2003-2004 Sezon 2008-2009
Przyszli Kwota (euro) Przyszli Kwota (euro)
Nicola Legrottaglie 7,55 mln Amauri 22,8 mln
Davide Baiocco 7,2 mln Christian Poulsen 9,75 mln
Fabrizio Miccoli 2,3 mln Paolo De Ceglie 3,5 mln*
Stephen Appiah 2 mln Dario Knezevic 750 000^
Benjamin Onwuachi 420 000 Alex Manninger 680 000
Albin Ekdal 600 000
Mario Kirev 550 000
Rey Volpato 450 000*
Olof Mellberg za darmo
Wydatki 17,47 mln Wydatki 39,08 mln
Osiągnięcia Osiągnięcia
3. miejsce w Serie A 2. miejsce w Serie A
Finał Coppa Italia Półfinał Coppa Italia
1/8 LM 1/8 LM
Zwycięstwo w Supercoppa

Sezon 2004-2005 Sezon 2009-2010
Przyszli Kwota (euro) Przyszli Kwota (euro)
Emerson 28 mln Felipe Melo 25 mln
Zlatan Ibrahimovic 16 mln Diego 24,5 mln
Domenico Criscito 950 000* Michele Paolucci 3,3 mln*
Fabio Cannavaro 10 mln Fabio Grosso 2 mln
Olivier Kapo za darmo Fabio Cannavaro za darmo
Jonathan Zebina za darmo
Adrian Mutu za darmo
Wydatki 54,95 mln Wydatki 54,8 mln
Osiągnięcia Osiągnięcia
1. miejsce w Serie A (dyskw.) 7. miejsce w Serie A
1/8 Coppa Italia 1/4 Coppa Italia
1/4 LM LM faza grupowa
1/8 LE

Sezon 2005-2006 Sezon 2010-2011
Przyszli Kwota (euro) Przyszli Kwota (euro)
Patrick Vieira 20 mln Leonardo Bonucci 15,5 mln
Giorgio Chiellini 4,3 mln Milos Krasic 15 mln
Giuseppe Sculli 4,5 mln^ Jorge Martinez 12 mln
Matteo Paro 4,5 mln Fabio Quagliarella 4,5 mln^
Daniele Gastaldello 1,05 mln* Marco Storari 4,5 mln
Robert Kovac za darmo Simone Pepe 2,6 mln^
Federico Balzaretti za darmo Alessandro Matri 2,5 mln^
Giuliano Giannichedda za darmo Marco Motta 1,25 mln^
Leandro Rinaudo 600 000^
Armand Traore 500 000^
Andrea Barzagli 300 000
Marco Costantino 100 000
Wydatki 34,35 mln Wydatki 59,35 mln
Osiągnięcia Osiągnięcia
1. miejsce w Serie A (dyskw.) 7. miejsce w Serie A
1/4 Coppa Italia 1/4 Coppa Italia
1/4 LM LE faza grupowa
Finał Supercoppa

Łączne koszty (euro) Łączne koszty (euro)
338,69 mln 221,78 mln
Osiągnięcia (zwycięstwa) Osiągnięcia (zwycięstwa)
4 Serie A 1 Serie B
2 Supercoppa
Osiągnięcia
(2. miejsce)
Osiągnięcia
(2. miejsce)
1 LM 1 Serie A
2 Coppa Italia
1 Supercoppa

* kupiono połowę praw do karty zawodnika

^ koszt rocznego wypożyczenia

Porównując pięć lat po Caliopoli z poprzednią połową dekady, można zauważyć, że Juve inwestuje coraz więcej bez większych rezultatów. Po wydaniu prawie 180 milionów euro w 2001 roku klub zaczął prezentować bardziej konserwatywne podejście w kwestii transferów, osiągając szereg sukcesów. W tym bardzo kosztownym okienku transferowym sprzedano Zinedine Zidanea za około 70mln co zrekompensowało w dużej mierze wydatki, a samo mercato nastawione było na zakup graczy mających być filarami drużyny na lata i zapewnić jej sukcesy. Gianluigi Buffon jest nadal z klubem, Pavel Nedeved odszedł w 2009 roku, obecnie pełni funkcję dyrektora w strukturze Juventusu. Łącznie zapłacono za nich 96 mln euro.

Porównując dwa okresy z powyższej tabelki, otrzymujemy różnicę 116,9 mln euro, dodając do tego fakt, że 96 mln euro zostało wydanych na dwie legendy klubu, które pozostały kluczową częścią “fabryki w Vinovo”, nasuwają się pytania o roztrwonione przez ostatnie lata pieniądze.

Pod rządami Alessio Secco, a potem Giuseppe Marotty Juventus doświadczył niezliczonych, żenujących porażek transferowych. Tiago Mendes, Sergio Almiron, Jorge Andrade, Amauri, Christian Poulsen, Diego, Jorge Martinez i Momo Sissoko kosztowali klub ponad 113 mln euro, tylko ułamek tej sumy otrzymano, bądź będzie można otrzymać z ich sprzedaży. Sam Diego stracił w przeciągu jednego sezonu w Turynie 9 mln na swojej wartości.

Ostatnie dziwactwo jakiego doświadcza Stara Dama to wydawanie pieniędzy na wypożyczenia. Dzięki nim sprowadzono tymczasowo takich piłkarzy jak: Simone Pepe, Leandro Rinaudo, Armand Traore, Alessandro Matri czy Fabio Quagliarella. Łączna suma wykupu ich wszystkich to około 40 mln euro. Jednak oczekiwania wobec tych graczy były znacznie większe, nie byli w stanie wyciągnąć Juventusu z obecnej sytuacji.

Oczywiście można mieć żal i pytania do Moggiego o okoliczności towarzyszące calciopoli, ale warto go posłuchać kiedy wypowiada się o polityce transferowej Juve. Ostatnie cztery lata są najlepszym dowodem tego, że obecnego problemu nie da się rozwiązać dorzucając kolejne miliony euro. Sytuacja Starej Damy wymaga podejścia z dużą ostrożnością i troską, niestety nikt się z Nią tak nie obchodził się odkąd Moggi odszedł.

Autor: Kris Voakes
Opracował: -Lucas-
Wyszukał i przetłumaczył: psychol_sympatyk

Źródło: www.goal.com

Doceniasz naszą pracę? Postaw nam kawę! Postaw kawę JuvePoland!

Subskrybuj
Powiadom o
43 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Informacja zwrotna
Zobacz wszystkie komentarze
TomekLu
TomekLu
12 lat temu

Zacznijmy od tego, że Guru Luciano pracę rozpoczynał 1994 roku. Nie było jakiś kluczowych okienek transferowych bo ta drużyna była budowana z głową od momentu przyjścia Moggiego do Juventusu. Zdarzały się okienka gdzie kupowano większą liczbę piłkarzy i za większe pieniądze.

Ktoś kto pisze coś takiego @Maly "że Moggi kupił "na starcie" poważne wzmocnienia, którymi ciągnął przez trzy sezony, wtedy dokupił kolejnych dwóch bardzo dobrych zawodników i były kolejne sukcesy, tyle, że na starcie już miał ekipę, która zdobywała mistrzostwa a to jednak różnica"

- Jakaś czysta kpina! Ten kto to napisał nie ma żadnego pojęcie o Juventusie i o Moggim! Przecież to śmiech na sali. Juventus z Moggim zdobył mistrzostwo haha ale pierwsze po 9 letnie przerwie to gdzie na starcie miał tą ekipę, która zdobywała mistrzostwa?????

Czasem lepiej będzie jak co poniektórzy nie będą się wypowiadać bo będą pisać nową historię klubu.

rzepaa
rzepaa
12 lat temu

fajne porownanie emerson ibrahimovic - melo diego . 1 miejsce - 7 miejsce . niema co plakac , najgorsze jest to ze takich artykułów jest tysiac po kazdym nowym sezonie ;/ od paru lat.

Emilio JUVENTUS
Emilio JUVENTUS
12 lat temu

Uruku saki@
Nedved to wielki piłkarz, ale czy zna się na rynku? Nie jestem pewien

Alex10JuveDelPiero
Alex10JuveDelPiero
12 lat temu

aż mi się w głowie poprzewracało ;/

Ouh_yeah
Ouh_yeah
12 lat temu

@Uruku Saki
Melo za 25 mln to udany transfer według Ciebie?
Albo Grosso 😛

Ouh_yeah
Ouh_yeah
12 lat temu

@Bartek88
raczej na Quagliarellę, bo to Quag przyszedł zaraz po odejściu Diego, grał tam gdzie grałby Diego gdyby został i łącznie kosztuje też 15 mln.

Co nie zmienia faktu, że wywalenie 12 mln na Martineza na samym początku mercato było <brzydkie słowo ( ͡° ͜ʖ ͡° )>

Soltanto Italiano palla
Soltanto Italiano palla
12 lat temu

Czasy się zmieniły. W 2001 r. zapłacił za Buffona i Nedveda 95,4. Dzisiaj kosztowaliby oni przynajmniej o połowę więcej. Na dzień dzisiejszy gdybyśmy mieli blisko 180 milinow do wydania to myślę, że nawet Marotta coś by z tym zrobił.

Wojtek
Wojtek
12 lat temu

MOMO nie był niewypałem! Pierwszy sezon miał dobry!

"Alessandro Matri czy Fabio Quagliarella.(...) Jednak oczekiwania wobec tych graczy były znacznie większe, nie byli w stanie wyciągnąć Juventusu z obecnej sytuacji."

WTF? Przecież FQ i Matri strzelali najwięcej i ja się na nich nie zawiodłem!

Bartek88
Bartek88
12 lat temu

Raczej jako partacz po Moggim.
Wyczucia, tego czegos co pozwala ocenic czy z pilkarza cos bedzie czy nie, nie da sie nauczyc z tym trzeba sie urodzic.
I male sprostowanie, to nie Diego stracil 9mln w ciagu sezonu, tylko zostal sobie po promocji sprzedany do wilkow by byla kasa na Krasica, ktora zostala przepita na Martineza.

Simoninho
Simoninho
12 lat temu

Wolałbym Secco od Marotty.

kiler_bandyta
kiler_bandyta
12 lat temu

i tu sie zgadzam z przedmowca- aka- wiecie czego tu trzeba najbardziej ? TRENERA z jajami! Deschamps byl kims takim-> szczerze ? nawet Siwy dawal rade-> a ci pozniej to jakies nieorozumienia... co do transferow... ja nie mam pytan-> Vicek i Amaurus ? -> to musi byc jakas rodzina, nawet dalsza... a Poulsena i tak lubie... fakt na poczatku jechalem po nim nie samowicie i chlopaki pamietaja jak na meczach darlem ryj, ale jego ostatni sezon w Juve mnie do niego przekonal, gral juz nie piach, ale srednio, ale srednio przy wiekszosci druzyny wygladalo przynajmniej bardzo dobrze! staral sie i tyle, nie wychodzilo, ale sie staral, a ci ktorym nie wychodziloi nawet sie nie starali dalej tu sa! dlatego tesknie za Poulsenem-> nie by to grajek wysokich lotow, ale chetniej jego nazwisko widzialbym w skladzie niz paru innych... a jak mial zlamanie to jak szybko sie wykurowal ? reszta tych polamancow miesiacami lezy!! i hajs biora... POULSEN WROC!!

aka
aka
12 lat temu

Druga sprawa to taka że to 3 miejsce w Serie A po powrocie z Serie B zawdzięczamy w głównej mierze ,,starej gwardii'' oraz Deschamps'owi który na pewno pozostawił w drużynie tę mentalność zwycięzców - mistrzów.

aka
aka
12 lat temu

Panowie i co z tego wynika??? Wydać więcej na 2-3 porządnych piłkarzy którzy będą motorem napędowym Juve i możemy walczyć przez następne kilka lat o najwyższe cele. Warto było dać za Buffona tyle kasy? czy warto było dać tyle kasy za Nedveda? Owszem warto było - dlatego teraz śmieszą mnie obecne transfery i plotki z tym związane. Jeżeli taki Aguero ma być następcą Alexa w Juve to wykupmy go do cholery, bo tych ani po Nedvedzie,Camorze i Treze nie mamy i wygląda na to że na Alexa miejsce również.

19
19
12 lat temu

zal patrzec

motorcycleboy
motorcycleboy
12 lat temu

@soltano italiano palla-

Buffon i Nedbved byliby warci wiecej niz 100 mln? chyba żartujesz. Te transfery były przeprowadzone w roku największego boomu finansowego w historii. Żaden bramkarz obecnie nie jest wart więcej niż 50 mln euro, to samo z zawodnikami o statusie Nedveda (wtedy jeszcze Lazio).Pamiętaj, ze tamto 65 mln za Zidane'a to był rekord transferowy przez wiele lat.

motorcycleboy
motorcycleboy
12 lat temu

@largo

Fakt, że 25 mln z naszej perspektywy wydaje się dużo, ale w momencie gdy przechodził do Juve był najbardziej kreatywnym i mającym pozytywny wpływ na drużynę zawodnikiem w Bundeslidze.

Sprezedali go, bo nie pasował do koncepcji budowy nowej drużyny, niestety ta koncepcja to koncepcja gry z drwalami, którym dorzucaja piłki na banię z boków i stałych fragmentów. Pomijając fak, że straciliśmy 10 mln na tym ruchu.

Podaj mi nazwiska jednego klasowego, kreatywnego rozgrywającego w naszym składzie od czasów Camora i Nedveda (notabene skrzydłowi).

motorcycleboy
motorcycleboy
12 lat temu

B@rt=> dalej będe upieral sie przy stwierdzeniu, ze takie wypozyczenia to zly pomysl. Co z tego, ze Marotta kupilby Traore a tak tylko go wypozyczyl? Faktycznie to tego zawodnika w ogole nie powino byc we Włoszech. To samo z resztą 'szrotu', zamiast wzmomocnic druzyne- albo obnizyli poziom albo nie przyczynili sie do wyraznej zmiany. Po co wypozyczac sredniakow, ktorych nie warto wykupic? Strata sezonu.

Largo=>Diego to jeden z ciekawiej grających naszych graczy w ostatnim 5-leciu..Co innego ze oczekiwano po nim cudów. Może Melo takich dokonuje, co? Nikt od niego nie grał lepiej w pomocy, oddaliśmy dobrego gracza za taniochę, co więcej, w Juve załamała się jego świetna forma z Werderu.

motorcycleboy
motorcycleboy
12 lat temu

Ivory=>zgadzam się, ze największym problemem klubu jest brak perspektywicznego myslenia. Nie od dzisiaj wiadomo ,ze jedno z podstawowych praw ekonomiii mowi, ze jesli chce sie zarabiac, to najpierw trzeba madrze zainwestowac. Pilka rzadzi sie ekonomią.
Wypozyczanie sredniakow za grosze, za ktorych nastepnie trzebaby placic wysokie sumy to strategia na jeden kiepski sezon.

Aby odwrocic negatywny trend popadania w przecietnosc nalezaloby zaryzykowac i zainwestowac powazne pieniadze w zawodnikow, ktorzy w dluzszym okresie odbudowali by sile druzyny i splacili wklad z nawiazka. Może nawet rzekome 130 mln. Nie wydawac ich na 13 zawodnikow ala Udinese, zamiest tego kupic 5-6 bedacych filarami i uzupelnic wartosciowymi z tej kadry. Do tego trener z najwyzeszej polki. Mam nadzieje,ze sie myle, ale obawiam sie ze dla Conte jest jeszcze za wczesnie na Juventus. W jakim powaznym wielkim europejskim klubie postawiono na kompletnego zoltodzioba na taki poziom? Guardiola tylko potwierdza regułę.

FalsoVero
FalsoVero
12 lat temu

Tylko, że teraz są czasy gdzie kluby chcą za swoich zawodników "zaporowe sumy". Kiedyś wydanie 20mln było "wielkim transferem" teraz 20mln to kropla w morzu. Oczywiście nic nie uzasadnia wydania 220mln w błoto...

ewerthon
ewerthon
12 lat temu

Takim ludziom jak Simoninho wydaję się, że Secco był lepszy, bo sprowadzał wielu piłkarzy za ciężkie miliony, co sprawiało złudne wrażenie, że są to zawodnicy najwyższej klasy. Problem w tym, że każdy z tych piłkarzy był po prostu przepłacony z jakimiś marnymi wyjątkami. Brazylijski tercet Diego-Melo-Amauri kosztował na ponad 70 mln euro. Pierwszy i drugi byli warci połowy zapłaconych za nich pieniędzy, a trzeci nie był wart nawet ćwiartki.

gruzin_juve
gruzin_juve
12 lat temu

@Maly niektórym nie wytłumaczysz...

klapeczki na oczach i tyle

radecki2828
radecki2828
12 lat temu

szkoda gadać

Ivory
Ivory
12 lat temu

Moim zdaniem nikt klubie nie myśli długoterminowo.
Secco popełnił jeden zasadniczy błąd: wiedział że gwiazdy, które zostały się starzeją i z pewnością nie będą prezentować tak wysokiego poziomu, do tego Secco ponasprowadzał dość starych graczy. Ale jakoś go rozgrzeszono, gdyż wyniki robił Ranieri.

Z każdym sezonem sytuacja się komplikowała. Mimo transferów wyniki były mizerne, bo nie było dobrego trenera. Mam wrażenie że drużyna straciła wiarę w swoją "mentalność zwycięzców".

A na koniec powtórzę swój aksjomat: Drużyna stanie na nogi dopiero wtedy, gdy Del Piero skończy karierę, gdyż wtedy trzeba będzie nadać drużynie nowe oblicze, to dopiero wymusi sformułowanie nowego stylu Juve, bo dzisiejsze Juve jest niestety nijakie.

skierosiek2
skierosiek2
12 lat temu

tak na prawdę to czy jest sens to porównywać? za Moggiego były inne warunki i inne pieniądze i liga była mocniejsza itd to i inni zawodnicy w niej grali,przykładem jest obecnie stan włoskiej defensywy-czy teraz w lidze są ludzie pokroju Cannavaro i Nesty? nawet Chiellini obniżył loty a oni przez LATA!! byli w formie i grali bardzo dobrze...o włoskiej piłce pisze się obecnie tylko przez pryzmat calciopoli albo kilkuset transferowych celów Juve...

co do artykułu : dużo pracy autor włożył ale jak dla mnie nie ma szans by ocenić i porównać kto był lepszym dyrektorem-ciekawe czy Moggi by w obecnej sytuacji też był taki mocny będąc na stanowisku Marotty na dziś dzień...Bepe sobie nie radzi ale czy ktoś inny ma papiery by wyprowadzić klub z tego bagna? zobaczymy po pierwszej rundzie gdzie będzie Juve w tabeli

sefko1
sefko1
12 lat temu

Co innego przebudowa składu, który jest potęgą w skali kraju i Europy, a co innego odbudowa klubu po karnej degradacji.

W pierwszym sezonie Nasz menago popełnił kilka błędów, czasami dość kosztownych, ale widać, że się uczy. Nie słychać na razie o jakiś kosztownych wynalazkach w stylu Martineza, a o twardych negocjacjach dotyczących Bastosa i Lichsteinera. Marotta powoli dostosowywuje się do panującej w klubie sytuacji. Stara się wyłuskać dla klubu to co najlepsze w danej sytuacji. Myślę, że z ocenami jego działań powinniśmy poczekać do końca okienka transferowego. Teraz wieszamy na nim psy, a za kilka tygodni możemy go wielbić pod niebiosa. Ja tam dam mu jeszcze szansę. Wolę to, niż bez sensu frustrować się, zanim okienko transferowe się rozpoczęło.

B@rt
B@rt
12 lat temu

Nie wszystko do jednego koszyka. O ile z częścią uwag można się bezdyskusyjnie zgodzić, to nie wydaje się, żeby np. pomysł z wypożyczeniem zawodników był aż tak "dziwaczny". Bo gdyby Marotta na ten przykład sprowadził Traore transferem definitywnym, to można by go teraz krzyżować, a tak chłopak wróci do Anglii i nie będzie płaczu. A Quagliarellę i Matriego i tak najprawdopodobniej wykupi, na co rok temu po prostu nie było pieniędzy.

Chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz - bo tak na dobrą sprawę, to w okresie panowania Moggiego (uwzględnionym w tym felietonie) kluczowe były tylko dwa okienka transferowe, z 2001 i z 2004 roku, kiedy następowało fundamentalne przegrupowanie składu. To wtedy Moggi sprowadził zawodników, którzy stanowili trzon Juve na długie lata, w pozostałych okienkach przychodzili raczej zawodnicy mający stanowić uzupełnienia skłądu, może poza pojedynczymi przypadkami jak Vieira czy Di Vaio, który też jakby nie patrzeć furory nie zrobił.
Zadaniem Marotty było zbudowanie drużyny od zera. Czy podołał, trudno stwierdzić. Ale myślę, że nikt nie ma wątpliwości, iż jeśli Conte będzie miał do dyspozycji wszystkich zawodników w dobrej formie, to z takimi piłkarzami jak Quagliarella, Matri, Krasić, Chiellini, Bonucci, Buffon, Pirlo, Ziegler i daj Boziu Lichtsteiner i Bastos, możemy walczyć z najlepszymi. Dlatego ja bym dał szansę Beppe, bo uważam, że jego dokonania w Juve będzie można tak naprawdę sprawiedliwie osądzić dopiero po zaczynającym się niedługo mercato.

Uruku Saki (Grande Alex)
Uruku Saki (Grande Alex)
12 lat temu

@Emilio JUVENTUS

właśnie w tym rzecz myślę że Juve ma odpowiednich prawników, księgowych, managerów itp. ludzi co załatwią transfer ale brak ludzi, którzy pokażą jakiego piłkarza mamy ściągnąć chodzi o czystą wiedzą piłkarską a Nedved na pewno wie kto dobrze gra i ile daje z siebie drużynie

Uruku Saki (Grande Alex)
Uruku Saki (Grande Alex)
12 lat temu

@Ouh_yeah

zauważ że napisałem udane albo w miarę

Melo może mógł być trochę tańszy chociaż wiesz jak się teraz pompuje ceny ale ostatecznie zawodnik na plus odbudował się a jak przychodził to był jednym z najlepszych na swojej pozycji w Serie A a dodatkowo regularny reprezentant Brazylii, przy Ferrarze obniżył loty jak cała drużyna

Grosso kosztował 2mln doświadczony, mistrz świata, na rezerwę jak najbardziej ok

@largo

jakie to ma znaczenie jak gra Diego w Bundeslidze, a jak grał Camor w VFB? liczy się to jak grali u nas wg mnie Diego był najlepszy po Chiellinim w drużynie w tamtym sezonie

Uruku Saki (Grande Alex)
Uruku Saki (Grande Alex)
12 lat temu

bardzo fajne zestawienie, gratulacje

wg. mnie 🙂

udane transfery albo w miarę udane 🙂 Secco to:

Diego
Momo Sissoko
Felipe Melo
Cristiano Zanetti
Jean-Alain Boumsong
Vincenzo Iaquinta
Hasan Salihamidzic
Paolo De Ceglie
Alex Manninger
Olof Mellberg
Fabio Grosso

udane transfery albo w miarę udane 🙂 Marotty to:

Leonardo Bonucci
Milos Krasic
Fabio Quagliarella
Marco Storari
Simone Pepe
Alessandro Matri
Andrea Barzagli

problem w tym że zdecydowanie większość u Secco była nieudana a Marotta też się nie popisał dodatkowo kilku graczy u obu mogło zostać, Giovinco, Diego, Trezeguet, Miccoli, Balzaretti, Mutu
może nie mistrzowie (po za Treze) ale lepsi od swoich odpowiedników co zostali

ja jednak uważam że potrzebujemy wielkiej kasy żeby się odbudować ale dodatkowo muszą ją wydawać profesjonaliści a nie amatorzy

na razie mamy trochę kasy i brak ludzi (po za Nedvedem) znających się na piłce)

deszczowy
deszczowy
12 lat temu

A Secco nie był czasem reklamowany, jako "uczeń Moggiego"? oO

PrzemasJuve
PrzemasJuve
12 lat temu

Simoninho.. grzeszysz chlopie

Mateys nie patrz na obecne osiagi finansowe JUVE, tylko spojrz wstecz ogolem na kwoty za melo diego czy kwiatka ostatnich czasow martineza, jezeli wzialby kase za niego + kolejne kwiatki przeszlosci typu poulsen+almiron byloby kawal orzadnego gracza ktory stanowil by o sile JUVE do dnia dzisiejszego

Mateys
Mateys
12 lat temu

@PrzemasJuve: Oczywiscie, ze summa summarum pewnie stac by nas bylo na kupno Cristiano Ronaldo, ale z kim by ten Cristiano mial grac? Z Primavera? Moggi tez mial cala mase nieudanych transferow, z tym ze za jego czasow sie to gubilo, bo fundamenty druzyny byly silne. Dzisiaj nawet tych fundamentow nie ma.

Ogolnie obecne Juve to poklosie chybionego pomyslu tworzenia druzyny pod Diego w 2009 roku. Zauwazcie, ze w sezonie 2008-2009 szlo nam calkiem niezle - drugie miejsce w Serie A, cwiercfinal LM z mocna Chelsea, polfinal PW... TO WTEDY nalezalo wydac powazne pieniadze na powaznych pilkarzy. Sprowadzono sredniego Diego, zmieniono pod niego taktyke i wszystko sie posypalo. A teraz trzeba budowac druzyne od nowa...

Poza tym nie badzcie hipokrytami. Tiago w formie z Lyonu byl wart swojej ceny, Andrade przed feralna kontuzja byl bardzo dobrym obronca, Iaquinta w Udinese gral naprawde niezle, Sissoko dobrze rokowal, nawet po przejsciu do Juve...

Mateys
Mateys
12 lat temu

Najlatwiej byloby zrzucic cala wine za niepowodzenia na barki osoby odpowiadajacej za transfery. I jesli chce sie porownywac dzialania Secco czy Marotty do dzialan Moggiego, to predzej powinno sie brac pod lupe czas, w ktorym Moggi PRZYCHODZIL do Juve, a nie trwal w nim juz od dziesieciu lat.

Moggi naprawde dawal rade w budowaniu druzyny, ale w latach 90-tych ubieglego wieku i wszelkie porownania nalezy zaczynac stamtad.

Poza tym patrzac na ilosc pieniedzy wydanych przez Moggiego na transfery w ciagu pieciu lat (jednoczesnie biorac pod uwage owczesne ceny pilkarzy), mozna dojsc do wniosku, ze tez szalu nie zrobil. Zdecydowanie najlepsza "jednostka" w calym tym zestawieniu, patrzac na zaleznosc: wydana kwota - wartosc zawodnika, jest Camoranesi. Buffon, Nedved czy Thuram zostali sciagnieci za ogromne pieniadze, nieosiagalne dla obecnego Juventusu...

largo
largo
12 lat temu

@motorcycleboy
Rzeczywiście masz rację, kupiliśmy gościa za 25 baniek tylko po to żeby cudem zakwalifikować się do LE, żeby chłop był najlepszy w naszej linii pomocy która tak naprawde nie istnieje.

@Uruku Saki (Grande Alex)
A to jak gra teraz ma znaczenie,bo pokazuje że był przeciętniakiem,którego traktowano jak mesjasza i chłop się spalił. Nie potrafił nawet pokazać tego co grał zanim trafił do Juve.
A co do Camora to on tam poszedł kiedy każdy widział że to już jego koniec,natomiast Diego odszedł w młodym wieku,i wielu po nim płakało mówiąc że to błąd. Więc nie wiem jaki jest sens porównywać wogóle te 2 odejścia,skoro wszystko je dzieli...

largo
largo
12 lat temu

no diego był tak udanym transferem że szok... Widać to zwłaszcza jak " wymiata" w bundeslidze hahaha

@D@$
@D@$
12 lat temu

Swoją drogą Emerson za 28 mln to ja nie wiem czy to był taki dobry biznes. No ale inna sytuacja wtedy była, więc można bylo się skupic na jednej pozycji.

@D@$
@D@$
12 lat temu

Ile można robić to porównania, przed calciopoli było lepiej, ale ile można wspominać, zaczyna to być męczące, tak samo jak porównywanie trzech lat Secco do jednego mercato Marotty, który notabene wydał najmniej. Te 59 mln to jest część prawdy, naprawdę Beppe wydał połowę tego, np. większość transferu Bonucciego to połówki kart Criscito i Almirona które i tak w końcu trzeba by było spieniężyć.
@Mateys - właśnie, stawianie Sissoko na równo z niewypalami to gruba przesada, jego jak i Andrade zniszczyły kontuzje. Drobna uwaga, z Chelsea z tego co pamiętam to była 1/8.
@Abdul - zgadzam się, kolejna sprawa jest taka, że 1 mln sprzed ośmiu lat to zupelnie co innego niż ten dzisiaj.
@Emilio - właśnie, jeśli to prawda że miał pomysły z Mancinim na trenera czy powrotem Zlatana, to niech lepiej transferami się nie zajmuje za bardzo. Raczej niech będzie motywatorem dla tych co przyszli.
@Elohi - akurat Miccoliego bym wykreślił z tego zestawienia, ja tam żałuję, że potem odszedł, z resztą widać jak szarpał w Benfice czy później w Italii (Viola? Potem Palermo)

Abdul
Abdul
12 lat temu

Zapomniałem dodać że stwierdzenie że Matri, Quaglia i Sissoko są niewypałami... jest co najmniej żałosne ...

Abdul
Abdul
12 lat temu

Wybaczcie ale ten artykuł wg mnie to bardzo nieobiektywny i bzdury...

1. kwoty sprzed lat nie są porównywalne do kwot z tymi które obecnie się płaci.
2. nie uwzględniono w działaniach Moggiego wielu młodzików a młodzików uwzględniono w działaniach secco i marotty.
3. nikt nie uwzględnił że trzeba było ratowac finansowo klub który stracił setki milonów które stracil przez Calciopoli. wniosek, na konto Moggiego można dopisać lekką ręką ze 100-150 mln strat bo o tyle więcej by mial kas klubowa jakby nie zasżło Calciopoli.
4. Konieczność sprzedazy najlepszych zawodników Ibra, Zambrotta, Emerson, Cannavaro itp... To jest kolejne kilkadziesiąt milionów które można odpisać Moggiemu za to że doszlo do Calciopoli bo trzeba uzupełniać taką lukę w jakości graczy.
5. Uzupełniać jedną z najlepszych drużyn świata, a ratować jej zgliszcza po Calciopoli to są kolejne wymuszone pieniądze i nikt do takej drużyny nie chce przyjść...
6. Dodajcie do tego wszystkiego wszystko co trzeba było sprzedać i ile Juve zarabiało wtedy a dziś. Nie licząc transferów.

Jakby podsumował "straty moralno finansowe" i uwzględnił ile Juve straciło "w składzie na wartości" oraz "ile nie zarobiło np na LM" to by trzeba lekką ręką dopisać Moggiemu 200-300 mln Euro... w ciągu jednego głupiego lata a nie 5 lat wydatków Secco i Marotty.

Zaraz mi zaczniecie jechać, nie chcę bronić Secco czy Marotty czy Moggiego albo któregoś oskarżać, ale tylko pokazuję bezsens i głupotę takiego artykułu.

Elohi
Elohi
12 lat temu

Salas, Amuroso, Fresi, Olivera, Baiocco, Miccoli, dodać można Blasiego co daje min. 7 zawodników, które można śmiało uznać za niewypały!

marcinek
marcinek
12 lat temu

@Abdul podsumowal wszystko doskonale.

Maly
Maly
12 lat temu

@Simoninho: chyba jesteś kibicem interu

Maly
Maly
12 lat temu

to zestawienie transferów widziałem z miesiąc temu na goal.com
co z niego wnioskuję? że Moggi kupił "na starcie" poważne wzmocnienia, którymi ciągnął przez trzy sezony, wtedy dokupił kolejnych dwóch bardzo dobrych zawodników i były kolejne sukcesy, tyle, że na starcie już miał ekipę, która zdobywała mistrzostwa a to jednak różnica, zobaczcie, że jaka kasa szła na Salasów czy innych Zenonich a nawet Olivierów

nie mniej jednak Secco też nie miał źle, ponad pół drużyny to był poziom światowy, tylko on nie potrafił dobrze wydać pieniędzy...

ale wymienianie nazwiska Marotty w tym zestawieniu? żart, nawet widać to po tych wymienionych nazwiskach piłkarzy gdzie wymienia się tylko Martineza z jego zaciągu, rodzynek których każdy ma wiele

wnioskiem z tych tabelek może być także to, że teraz także trzeba by kupić ze 3 zawodników na lata, tylko, że nie jest to takie łatwe jak kiedyś...